В сравнение със серийния модел Leaf RC, електромобилът е с 40% по-лек заради карбоновата си каросерия и отказа от спомагателна електроника.
Прототипът е с 2 врати, като зарядния блок е поставен максимално близо до центъра на шасито заради по-добър баланс. Спортният електромобил е доста по-нисък от бензиновия, а също и по-широк с цели 15 см. Гумите също са по-големи – с 2.5 цола. Nissan Leaf Nismo RC е снабден с електродвигател с мощност 109 к.с. Автомобилът ускорява до 100 км/ч за 6.9 секунди, срещу 11.9 секунди при серийния модел.
Максималната скорост на спортния електрокар е 150 км/ч, като при тази скорост обаче засега колата може да се движи едва 20 минути, или да измине 30 км. Обикновената версия на Nissan Leaf бе първият сериен електромобил, появил се в свободна продажба. В САЩ Leaf се предлага за 32 хил. долара, а в Европа – за 30 хил. евро.