София беше музика! В навечерието на празника на София, под патронажа на г-жа Албена Атанасова – заместник кмет на Столична община, новото място за събития на открито Платформа А6 до НДК събра творци, в подкрепа на обществено-значимата социална кауза „Да сверим биологичния си часовник на време“. Каузата е от изключително значение за демографската политика на страната ни и отправя послания, насочени към превенция и опазване репродуктивното здраве на младите хора в България.
Музикалният форум посрещна тържествено изявени и млади композитори, текстописци, аранжьори и изпълнители и представител на институции с червен килим и „Стена на Славата“, за да запечатат звездните моменти по случай Х-тото юбилейно издание на Фестивала.
Приветствие към всички гости отправи Заместник министър-председателя по икономическата и демографската политика и министър на туризма г-жа Марияна Николова.
С партньорството на Министерството на туризма, Фестивалът презентира чрез видео материали непопулярни забележителности и кътчета от различни части на страната. Затова и слогана за 2020 год. е „Ела, виж ме, чуй ме, открий ме – моята България!“, за да насочи вниманието на обществото към една обществено-значима кауза – подкрепа на българския туризъм.
Фестивалът се проведе в категория: Конкурс за нова българска поп и рок песен. И този път Фестивално жури в състав: Акад. Михаил Белчев (поет), Иван Тенев (светски хроникьор, автор на текстове на популярни български песни), проф. Захари Георгиев (композитор), Жени Монева (музикален редактор, автор на предаването „Бъди какъвто си“ по БНР), Йордан Георгиев (автор на предаването „Музикална стълбица“), Розмари Драгнева (музикален рeдактор – БНТ, автор на предаването „Музика, музика“ – БНТ2), Любомир Дамянов /композитор/, Здравко Петров – Програма „Хоризонт“ и радио БИНАР и Станислав Сланев – СТЕНЛИ – рок певец изпита „затруднение“ при избора на призовите места.
1-ва награда в Конкурса получи песента „Ангел в нощта“ по музика, текст и аранжимент Пенко Богданов, в изпълнение на Rock Session & Антон Пейчев. Наградата връчи Заместник министър-председателя по икономическата и демографската политика и министър на туризма г-жа Марияна Николова.
Песента получи и Специална Награда на Медиите, избрана от Фестивално жури на медиите в състав: Мария Райчева (музикален редактор – 24 часа), Исак Гозес (Информационна агенция „Блиц“ и вестник ШОУ), Иван Върбанов (Главен редактор на Нюз БГ Репортер)q Ивелина Георгиева (информационен сайт „My Family.bg“), Ивайло Кицов (Главен редактор на MySound.bg), Атанас Лазаров (Агенция за публични комуникации ПРофайл), Добромир Банев – български поет, текстописец и публицист, блогър), Антон Стефанов (журналист), Рокси Рок (собственик HILiFE).
Специалната награда на Фестивала на името на рок легендата Петър Гюзелев получи песента „Неповторим“, на младия изпълнител Митко Стафидов и Йордан Борисов. Наградата връчи неговата съпругата на Петър Гюзелев – Ефросина Гюзева заедно със заместник министъра на туризма г-н Любен Кънчев.
2-ра награда се присъди на песента „Да се завърна у дома“, музика и аранжимент: Камен Николов и текст: Георги Василев, в изпълнение на Петя Буюклиева. Наградата връчи заместник министъра на културата г-н Румен Димитров.
3-то място бе присъдено на песента „Изповед“, музика и аранжимент: Илия Ангелов, текст: Таня Бойчева, в изпълнение на Илия Ангелов. Наградата връчи министър на труда и социалната политика г-жа Деница Сачева.
Награда и плакет за цялостно творчество „Добро сърце“ се присъди на Росица Кирилова. Тя има зад гърба си много каузи и е Първия посланик на България за УНИЦЕФ. Наградата връчи министъра на здравеопазването проф. д-р Костадин Ангелов.
Наградата за цялостно творчество и принос в българската музика се присъди на Веселин Маринов. Приза и специалният плакет връчи заместник кмета на Столична община – Албена Атанасова, която е и патрон на Събитието.
Х-тият годишният юбилей представи рецитал с ретроспекция на изпълнения, получили големите награди на фестивала през годините.
Официални гости на Фестивала бяха и заместник министри и началник на кабинета от министерствата на туризма, труда и социалната политика, здравеопазването, както и представители на други институции.
Домакините на Събитието – Наско от БГ радио и Мария Сивкова – Илиева подгряваха публиката и поддържаха доброто настроение.
Фестивалът се организира от Столична община и Сдружение „Спринт Продакшън” и с подкрепата на Министерство на културата, Българската национална телевизия, Българското национално радио, Националния дворец на културата и в партньорство с Българска музикална асоциация /БМА/ и Сдружението „Независими автори, музиканти и продуценти“ /СНАМП/.
За Кампанията:
И тази година „София 2020” подкрепи Кампанията „Нека бъдем по-добри“, която е фокусирана върху една много важна обществено значима кауза: Информационна кампания в подкрепа на жени с репродуктивни проблеми под надслов „Да сверим биологичния си часовник“. Целта е информиране и превенция на жените за установяване на яйчниковия резерв в по-ранна възраст, което дава информация за репродуктивните им възможности. Същността на инициативата е да насърчи жени на възраст между 25 и 35 години да се изследват, за да разберат какъв е репродуктивният им статус и да вземат адекватни мерки. Това изследване отнема минути, но резултатът може да е един нов желан човешки живот. Към каузата се включи и екипът на Университетска акушеро-гинекологична болница “Майчин дом”.
В подкрепа на каузата беше представена и емблематичната песен на кампанията „Мечта за дете“, в изпълнение на Галя Георгиева, група „Жестим“ и децата от 177 ДГ „Лютиче“ и школата по вокално майсторство „Мюзик Бокс“ с ръководител Катина. Песента е по музика и аранжимент на композитора и музикант Пейо Пеев и текст на Ивелина Рускова.
Песента на Публиката се избира с помощта на Българския дарителски форум от зрителите, слушателите и публиката в залата, като песента-фаворит може да бъде подкрепена на единен дарителски номер 17 777 с текст DMS BUDNI и № на избраната песен. Цена на един SMS e 1.00 лв. с ДДС (за абонати на Telenor, VIVACOM и А1). Средствата са в полза на Националната благотворителна кампания „Нека бъдем по-добри“ и Информационната кампания в подкрепа на жени с репродуктивни проблеми под надслов „Да сверим биологичния си часовник“.