Не е тайна, че привлекателността на една витрина до голяма степен зависи от избора на източници на светлина. Чрез правилното организиране на осветлението на витрините можете да постигнете невероятни резултати, да увеличите интереса на минувачите и посетителите, да увеличите печалбите на магазини, хипермаркети и други търговски обекти.
Контрастно осветление
Контрастът е необходим, за да се подчертае формата и обема на обекта и да се създаде усещане за дълбочина. Минималният контраст при осветяване на витрината трябва да бъде 3: 1, тоест осветяването на обектите трябва да е три пъти по-ярко от фона. Възможен е по-висок контраст, до 15:1. Освен това, на по-високи нива обектът се „поглъща“ от светлината и формата му се губи. За да се постигне максимален контраст, акцентната светлина трябва да се произвежда с тесни ъгли на разпределение на светлината като 8°, 24°, 40° и 60°. Правилният избор на ъгъл зависи от разстоянието, на което ще бъде лампата от осветения обект и от това какъв вид акцентно осветление е необходимо. Възприемането на формата на обектите се основава на факта, че човешкото око възприема светлината по различни начини падаща от различни ъгли, така че е важно обектът да се осветява отгоре, отдолу и отстрани комбинирайки всички тези опции за осветление .
Динамично осветление
Динамичното LEDосветление включва промени в яркостта и цветовата температура, така че лесно привлича погледите на минувачите, стимулира въображението им, което в крайна сметка има положителен ефект върху пазарното им поведение. Динамичното осветление се състои от няколко ефекта, а неговата безкрайна променливост означава, че всяко осветително решение идеално изпълнява своята задача. Първият ефект е да се създадат последователни промени в разпределението на светлината, например придвижването на светлината отляво надясно през прозореца на дисплея създава усещане за движение. Други ефекти включват промяна на нивата на яркост за визуална стимулация, използване на RGBW за добавяне на цвят и подправка към витрината и промяна на цветовата температура на бялата светлина за създаване на атмосфера. Всички тези ефекти могат да се използват за улавяне на очите на купувачите и създаване на история чрез последователни предварително програмирани светлинни сцени. Тези решения за динамично осветление вече са много лесни за управление с устройства, вариращи от специални сензорни панели до смартфони и таблети. Удобно е да се използват вградени сензори за движение за управление на осветлението на витрината, които реагират в реално време. Сензор за движение с обхват от 2 метра реагира на движение и задейства предварително програмирани светлинни сцени, които осигуряват висококачествено взаимодействие с потенциални купувачи, които минават. Можете да използвате всякакъв вид светлинен ефект, за да вдъхнете живот на вашата креативност и да привлечете клиенти, но бъдете внимателни. Често пъти това, което бързо привлича вниманието, може да бъде обезсърчително. Необходим е баланс, така че привличането и видимостта да не предизвикват неприязън.
Индивидуален подход
Подсветката на витрините на магазините трябва да бъде обмислена, като се вземат предвид спецификите на витрината и самия търговски обект. Тук трябва да се вземе предвид всичко: от конкретни стоки до витрините на съседните магазини. Ако собствениците на близките търговски обекти използват твърде ярко осветление има смисъл да привлечете вниманието на минувачите с играта на светлина и сянка. Наличието на петна и релсови системи върху шината ще улесни смяната на осветлението, тъй като такива осветителни тела са подвижни и за тях е лесно да променят посоката на светлинния поток. За да се покаже продукта в най-доброто и вярно осветление, цветовете трябва да бъдат перфектно показани и цветовата температура на светлината трябва да бъде правилно избрана. За тази цел LED осветлението е идеално. Лесно е да ги конфигурирате правилно за показваните продукти. Например, топлата бяла светлина е по-добра за кожа и дърво, а студената бяла светлина за метал. Препоръчително е да се използват източници на светлина с CRI от най-малко 90, тъй като този индикатор е най-близо до цветопредаването на дневната светлина. Детайлите на даден продукт често представляват голям интерес. Те могат да бъдат подчертани, като се използва например фокусиран тесен лъч за акцентно осветление. За да направите обекта видим по обем и детайли, можете да разделите посоката на светлината на пет страни: осветление отдолу, отгоре, отстрани, отпред и отзад.